سوئد این هفته اولین سیستم eHighway را در جاده ای عمومی راه اندازی کرد.
طی دو سال آینده ، این کشور سیستم زیمنس را در امتداد یک بزرگراه 1.25 مایل در شمال استکهلم آزمایش خواهد کرد.
بخشی از یک استراتژی حفاظت از آب و هوا ، در این آزمایش از دو وسیله نقلیه هیبریدی دیزلی استفاده می شود که برای کار در زیر یک اجاق گاز طراحی شده اند ، که شبیه خطوط برق آویزان آزاد است.
حمل و نقل بیش از یک سوم انتشار دی اکسید کربن کشور اسکاندیناوی را تشکیل می دهد که تقریبا نیمی از آن از طریق حمل و نقل کالا حاصل می شود. بنابراین سوئد می خواهد تا سال 2030 یک سیستم ترانزیت مستقل از سوخت های فسیلی راه اندازی کند.
کامیون های هیبریدی دارای یک موتور احتراقی سنتی هستند ، اما همچنین امکان استفاده از انرژی الکتریکی را دارند. برای اتصال به eHighway ، یک سنسور بالای کامیون بررسی می کند که آیا خط تماس در دسترس است یا خیر. در این صورت ، اتصال دهنده ای که به عنوان پانتوگراف شناخته می شود ، از طریق راننده به طور خودکار یا دستی از کامیون خارج می شود. هنگام اتصال ، کامیون به موتور الکتریکی سوئیچ می شود و می تواند باتری کامیون را در حین حرکت شارژ کند. اگر کامیون خطوط را تغییر دهد یا به انتهای مسیر eHighway بیاید ، پانتوگراف عقب می رود.
آندرس برندتسون ، استراتژیست ارشد اداره حمل و نقل سوئد ، در بیانیه ای گفت: "بیشترین کالای حمل شده در سوئد در جاده است ، اما فقط قسمت محدودی از کالاها را می توان به سایر ترافیک منتقل کرد." "به همین دلیل است که ما باید کامیون ها را از وابستگی آنها به سوخت های فسیلی خلاص کنیم تا در آینده نیز از آنها استفاده شود. جاده های برقی این امکان را ارائه می دهند و یک مکمل عالی برای سیستم حمل و نقل هستند. "
رولان ادل ، مهندس ارشد بخش تحرک زیمنس گفت: "نه تنها مصرف انرژی به نصف کاهش می یابد بلکه آلودگی هوای محلی نیز کاهش می یابد."
زیمنس همچنین در حال توسعه یک پروژه نمایشی eHighway در کالیفرنیا است. با همکاری ولوو ، آزمایشات تا سال 2017 ادامه خواهد یافت. این شرکت ها هدف آنها تعیین نحوه تعامل پیکربندی های مختلف کامیون با زیرساخت eHighway در لوس آنجلس و لانگ بیچ و اطراف آن است.
در همین حال ، در ایالات متحده ، وزارت حمل و نقل میسوری با همکاری Solar Roadways برای نصب صفحات خورشیدی آماده جاده در مرکز خوش آمدگویی Route 66 در Conway همکاری کرده است. سیستم روسازی مدولار – برای استفاده در "به معنای واقعی کلمه در هر سطح زیر آفتاب" – چیزی بیش از جمع آوری نور خورشید است: این سیستم ذوب برف و یخ ، LED های ورزشی برای خطوط جاده و تابلوها ، ذخیره و تصفیه آب طوفان و کابل های برق و داده را در خود جای می دهد. وسایل نقلیه الکتریکی در نهایت می توانند با انرژی خورشید در پارکینگ ها و مسیرهای رانندگی شارژ شوند.
Solar Roadways قبلاً سه کمک هزینه تحقیقاتی از وزارت حمل و نقل ایالات متحده دریافت کرده است و اخیراً بیش از 2 میلیون دلار از طریق یک کمپین سرمایه گذاری گسترده Indiegogo جمع آوری کرده است.
خواندن بیشتر
نظرات اتومبیل و خودکار
بهترین انتخاب های اتومبیل و اتومبیل