وقاص حسین معاون رئیس جمهور
از زمان شیوع ویروس کرونا و قفل شدن ناشی از آن ، کار از راه دور از یک لوکس نادر به یک پدیده اصلی تبدیل شده است – حداقل برای تعداد قابل توجهی از مشاغل یقه سفید. همراه با آن ، افزایش بارگیری در برنامه هایی مانند Microsoft Teams ، Google Meet ، Zoom و غیره وجود دارد.
اما فراتر از این غول های مستقر در ایالات متحده ، یک شرکت محلی نیز چشم به سهم این بازار دارد.
با Axis ، یک پلتفرم مستقر در کراچی که به عنوان کانال ارتباطی و داخلی بهره وری سازمانی کار می کند ، آشنا شوید ، جایی که می توانید با همکاران از طریق پیام رسانی فوری گپ بزنید ، جلسات را از طریق تماس کنفرانسی انجام دهید یا ایمیل را بررسی کنید – همه در یک مکان.
همچنین می توانید آن را با برنامه های شخص ثالث مانند Google Calendar ، Dropbox یا با نرم افزارهای شرکت خود برای منابع انسانی ، خرید و غیره ادغام کنید. به علاوه ، پورتال شاخص های اصلی عملکرد شرکت ، سیستم اطلاعات مدیریت و حتی اخبار یا خبرهای مربوطه را نشان می دهد از تنظیم کننده های مربوطه
اما احتمالاً فکر خواهید کرد که چرا در حال حاضر تعداد زیادی پورتال دیگر برای آن نیاز داریم و آن هم بدون هیچ گونه تلاش اضافی؟ مدتی است که اسلک توسط سازمانهای دارای فن آوری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که تیم ها ، ملاقات و بقیه پس از همه گیری به سرعت پذیرفته شدند. به علاوه ، با شروع فعالیت اکنون ، آیا پنجره فرصت تاکنون بسته نشده است؟
"ما فضای کسب و کار به کار تجاری را هدف قرار داده ایم ، جایی که دو چیز بسیار مهم است: امنیت و سفارشی سازی. بنابراین تیم ها ، ملاقات ها و غیره ممکن است برای شرکت های کوچک و متوسط که نیازهای زیادی ندارند و می توانند از بین همه این گزینه ها یکی را انتخاب کنند ، بسیار خوب باشد ، اما ابزار آنها فقط به سازمان های بزرگتر محدود می شود که نگرانی های انطباق داده ها و ادغام با سایر نرم افزارها بسیار مهم است. " واقس حسین معاون رئیس Axis می گوید.
و این دقیقاً نحوه تمایز محصول از طریق اجازه دادن به مشتریان برای میزبانی داده در سرورهای محلی یا ادغام با سایر نرم افزارها است.
هم اکنون Meet ، Slack یا سایر محصولات مستقر در ایالات متحده را فراموش کنید. در بازار محلی ، Convo ، یک برنامه ارتباطی ، چند سالی است که دارای ویژگی های مشابه و سفارشی سازی ، و همچنین یک مشتری قابل توجه است که دارای افتخار افرادی مانند اداره مخابرات پاکستان ، H&M و غیره است. چه چیزی Axis را از آنها جدا می کند؟
وی گفت: "آنها محصولی جامد با ویژگی های مورد نیاز انطباق داده ها دارند اما احساس می کنم تجربه کاربری آنها کمی غیر رسمی است. به عنوان مثال ، ما اطلاعات زیادی را در بالای کانال ارتباطی اضافه کرده ایم ، بنابراین کارمند انگیزه ای دارد که هر روز صبح برود و وارد سیستم شود. "
Axis از Tresmark ، یک پورتال محلی داده های مالی ، که در آن فقط یک ویژگی چت بود ، تأسیس شد. اما پس از بحران Covid-19 ابزار کار از راه دور را به جریان اصلی تبدیل کرد ، این شرکت تصمیم گرفت آن را به عنوان یک محصول جداگانه با ویژگی های اضافه شده بچرخاند.
"فاسیال ممسا" ، رئیس Tresmark.
این مدل روی یک مدل اشتراکی با هزینه ماهانه 4000 دلار برای حداکثر 500 کاربر اول کار می کند و فراتر از آن ، 7000 دلار ثابت است. آنها پنج ادغام رایگان با اولی و 10 با دومی فراهم می کنند ، و اگر می خواهید از این بالاتر بروید ، هزینه اضافی وجود دارد. تا آنجا که به بودجه مربوط می شود ، Axis کاملاً توسط Tresmark تأمین می شود.
در حالی که برای هر صنعتی قابل تنظیم است ، آنها علاوه بر بخش کالاهای مصرفی سریع (FMCG) ، به بخش مالی که Tresmark از قبل ارتباط دارد ، چشم دوخته اند. در حال حاضر ، Axis هیچ مشتری ندارد اما حسین ادعا می کند که آنها در حال مذاکره با دو شرکت هستند و از آنها تاییدیه آزمون پذیرش کاربر را دریافت کرده اند.
در یک یادداشت مرتبط ، مانند Tresmark ، آیا کل اندازه بازار قابل آدرس برای Axis نیز کمی کوچک نیست؟ به هر حال ، چند سازمان بزرگ (به ویژه در FMCG و امور مالی) برای شروع وجود دارد؟
"ممکن است بازار کلی آنقدر بزرگ نباشد اما ارزش هر کاربر ، به عنوان مثال یک مدیر ارشد مالی یا مدیر بازاریابی ، بسیار بیشتر از آنچه در بخش تجارت به مصرف کننده دارید ، است. بعلاوه ، هر کسی که در این فضا فعالیت کند ، نه فقط به صورت محلی بلکه به منطقه وسیع تری نیز فکر می کند. "
نویسنده عضو هیئت مدیره است:
توییتر: @ MutaherKhan
منتشر شده در سپیده دم ، 12 ژوئیه سال 2020